• en
  • tr
CloudTeam – Salesforce.com Türkiye Yetkili Satıcısı

Capital Dergisi: Pazar Payımız Büyüyor

Capital Dergisi: Pazar Payımız Büyüyor

CRM PAZARI DÜNYADA OLDUĞU GİBİ TÜRKİYE’DE DE BÜYÜYOR. MÜŞTERİ KAVRAMININ ÜRÜN KAVRAMININ ÖNÜNE GEÇMESİ İLE CRM’İN ÖNEMİ ARTARKEN, FİRMALAR KAZANÇLARINI ARTIRABİLMEK VE MALİYETLERİNİ DÜŞÜREBİLMEK AMACI İLE CRM’E GİDEREK DAHA FAZLA İLGİ GÖSTERİYOR. SALESFORCE.COM VE CLOUDTEAM DE CRM’İN EN ÖNEMLİ ŞİRKETLERİ ARASINDA YER ALIYOR. CLOUDTEAM GENEL MÜDÜRÜ OZAN TÜRE VE KURUCU ORTAĞI FUNDA VURAL İLE HEM PAZARI HEM CLOUDTEAM’İN MÜŞTERİLERİNE SUNDUĞU HİZMETLERİ KONUŞTUK.

Tüm dünyada CRM çözümlerine olan ilgi giderek artıyor. Gartner’ın Küresel CRM Pazarı değerlendirme raporuna göre CRM pazarı geçtiğimiz yıl yüzde 13,3 büyüyerek 23,1 milyar dolara ulaştı. İşte bu pazarın küresel çapta en büyüğü salesforce.com. Cloudteam ise salesforce.com’un başarı ve vizyonunu Türkiye’deki kurumsal müşteriler ile buluşturmak için 3 yıl önce kurulmuş bir firma. Cloudteam Kurucu Ortağı Funda Vural, şirketlerin ürün odaklı olmaktan müşteri odaklı olmaya dönüşümlerinin CRM pazarını büyüttüğünü söylüyor. “Artık büyük şirketin küçük şirkete üstün olduğu değil çevik olanın önde olduğu bir rekabet ortamındayız” diyen Vural, yaptıkları başarılı çalışmalarla 50’nin üzerinde kurumsal firmaya hizmet verdiklerinin altını çiziyor.

Cloudteam Genel Müdürü Ozan Türe ise müşterilerinin uçtan uca tüm CRM süreçlerinin salesforce.com çözümleri ile daha verimli bir yapıya kavuşmasını sağlayabildiklerini anlatıyor.

Töre, “Ana hedefimiz müşterilerimizin gelirini artırmak ve maliyetlerini düşürmek” diyor.
İşte Cloudteam Genel Müdürü Özan Türe ve Kurucu Ortağı Funda Vural ile sohbetimizden satırbaşları…

Cloudteam ve Salesforce.com’un Türkiye ve dünya CRM pazarındaki yeri hakkında bilgi verir misiniz? Türkiye’de ne zaman faaliyete ba+ladınız ve büyüme süreciniz nasıl gelişti?

Funda Vural: Salesforce.com 1 numaralı CRM çözüm sağlayıcısı. Dünyada CRM vizyonunu belirleyerek, kurumların yenilikçi çözümler üretmesine, çevik ve müşteri odaklı olmasına katkı sağlıyor. 4 yıl üst üste Forbes tarafından dünyanın en inovatif şirketi, Economist tarafından en inovatif müşteri süreçleri sunan şirket, Gartner tarafından 9 yıldır Satış Gücü Otomasyonu, 5 yıldır Servis Yönetimi alanında lider şirket olarak konumlandırılıyor. Dünyanın en hızlı büyüyen yazılım şirketi ve en beğenilen şirketler arasında yer alıyor Salesforce.com’un bu etkileyici başarı ve vizyonunu Türkiye’deki kurumsal müşterilerle buluşmak için 3 yıl önce Cloudteam’i kurduk. İlk yılımızda Bilişim 500’de yer aldık ve 2014 sonuçlarımızla en hızlı büyüyen 10 şirket arasında değerlendirildik.

Bulut bilişim ve CRM dönüşümünde yeni inisiyatifler almanın yanında firmaları bu süreçte destekleyip rekabet avantajı sağlayacak çözümleri hızlı bir şekilde hayata geçiriyor, süreç ve sektör deneyimimiz ile salesforce.com’un vizyonunu firmalara aktarıyoruz. Bugün Cloudteam’in Türkiye’de hizmet verdiği 50’nin üzerinde kurumsal müşteri bulunuyor. Hızlı teslim edilen, başarılı her proje yeni projeler kazanmamıza ve salesforce.com’un yaygınlaşmasına katkıda bulunuyor. Kullanıcıların bulut bilişim ile gelen maliyet, kullanım ve işletim avantajlarını görmesi ve bunları mevcut yatırımları ve alternatif çözümlerle karşılaştırması ile salesforce.com’un pazar payı da büyüyor. Satış, servis süreçlerinin iyileştirilmesi, mobil ve sosyal medyanın sunduğu çeviklik, hız, müşteri memnuniyeti artışı, verimlilik alanlarında müşterilerimizin başarıya ulaşmasına katkıda bulunduğumuz çok sayıda ödüllü proje gerçekleştirdik.

CRM pazarını büyüten ana alanlar ve sektörler neler?

F.V: CRM pazarını büyüten ana alanlar müşteriyi işinin kalbine koymaya karar vermiş, ürün odaklı şirket olmaktan müşteri odaklı şirket olma yönünde dönüşmeyi planlayan şirketler. Artık büyük şirketin küçük şirkete üstün olduğu değil çevik olanın önde olduğu bir rekabet ortamındayız. Karar alırken müşteri verisini, şirket dinamiklerini hızlı analiz eden, sebep sonuç ilişkisi kurabilen ve bu bilgilere her an ulaşabilen şirketler kazanıyor. Sigorta, hizmet şirketleri, kanal yapısı ile hizmet veren şirketler, perakende, e-ticaret bu alanların başında geliyor.

Türkiye müşteri odaklı yaklaşımın çok başında bir ülke, dolayısıyla bu dönüşüm süreci ile ivmelenerek artan bir büyüme bekliyoruz.

Sizi rakiplerinizden ayıran en önemli özellikler nelerdir?

Tüm CRM çözümü alanlarında 1 numarada konumlanan salesforce.com yılda 3 defa müşterilerinin geri bildirimleri ve talepleri doğrultusunda geliştirdiği yeni sürümler sunuyor. Yeni sürüme geçmek için müşterilerin herhangi bir proje yatırımı, planlama yapmasına gerek kalmamakta ve yeni sürümle gelen zenginliklere anında ulaşabilmekteler.

Sezgisel tasarımı ile hızlı kullanıcı uyumlanması sağlayan salesforce.com her yeni sürümünde daha çok Facebook ve Twitter benzeri önyüzler sunarak kullanıcı eğitim maliyetini azaltmakta ve kullanıcıların kolaylıkla kullandığı ve her an ulaşabildikleri uygulamalar sunmaktadır. Mobilin önemini çok erken fark eden ve tüm çözümlerini mobil uygulamalarda kullanılabilir hale getiren salesforce.com mükemmel bir mobil kullanım deneyimi sunmaktadır. Herhangi bir yazılım ve donanım yatırımı gerektirmemekte dolayısı ile düşük başlangıç maliyetleri büyüdükçe öde modelleri ile hizmet sunmaktadır. Projelerin hızlı devreye alınabilmesi ile de yatırımın hızlı geri dönüşüne imkan sağlamaktadır.

“MÜŞTERİLERİMİZE UÇTAN UCA CRM HİZMETİ VERİYORUZ”

SOSYA MEDYA Müşterilerimizin uçtan uca tüm CRM süreçlerinin salesforce.com çözümleri ile daha verimli bir yapıya kavuşmasını sağlayabildiğimiz gibi yaptıkları diğer yatırımları koruyarak sadece satış, servis, özel uygulamalar, sosyal medya üzerinden hizmet, reklam gibi alanlarda belli fonksiyonların kurgulanmasında da hizmet sunuyoruz.

DESTEK VE EĞİTİM Birlikte çalıştığımız firmalara salesforce.com çözümlerinin aboneliğinin sunulması, mutlu kullanıma devam etmelerini sağlamak için gelen yeniliklerle ilgili bilgilendirme, yeni özelliklerin devreye alınması, danışmanlık, destek ve eğitim hizmetleri sunuyoruz.

EN ÖNE ÇIKANLAR Satış uygulamaları alanında çevrimdışı – çevrimiçi mobil uygulamalar, tablette sunum üzerinden müşteri bilgilerinin toplanması ve tekliflendirilmesi, çok kanallı ve sosyal medya ile entegre servis/satış sonrası hizmet çözümleri, sosyal medya dinleme, analitik etkileşimli marka, ürün, rakip ve sektör dinleme öne çıkan hizmetlerimiz arasında yer alıyor.

ANA HEDEFIMIZ MÜŞTERİLERİMİZİN GELİRİNİ ARTIRMAK

360 DERECE GÖRÜNTÜ Satış Gücü Otomasyonu çerçevesinde tüm satış süreçlerinin mobil üzerinden yönetimi ile birlikte dinamik mobil sunum uygulamaları üzerinde müşteri ihtiyaçlarının alındığı ve kendilerine özel tekliflerin oluşturulduğu müşteri 360 derece görüntüsü ve aktiviteleri ile takip edildiği çözümler sunuyoruz.

ANINDA HİZMET Saha ekiplerine yönelik çevrimdışı çalışabilen mobil uygulamalar ile özellikle hızlı tüketim malları, sigorta, hizmet sektörlerinde kesintisiz çözümler sunuyor ve saha ekiplerini daha dinamik ve müşteriye her an hizmet verebilir, satış yapabilir çözümler ile donatıyoruz.

AKILLI CEVAPLAR Servis çözümlerinde çoklu kanallardan, ilk aramada taleplerin çözümlenmesine destek veren, akıllı cevaplar ve kurallarla hem iç süreçleri kolaylaştıran ve hızlandıran hem müşteri memnuniyeti artıran çözümler sunuyoruz. Ana hedefimiz müşterilerimizin gelirini artırmak, maliyetlerini düşürmek ve müşteri memnuniyetini artırmak.

ÖZEL ÇÖZÜMLER Salesforce’un kendi çözümlerinin yanı sıra, çeşitli yazılım sağlayıcılar tarafından bu çözümleri tamamlayan ve fonksiyonalitesini genişleten çözümler de geliştiriliyor. Türkiye’deki müşterilerimizin gereksinimlerini karşılamak amacıyla bu çözümlerden bazılarının da temsilciliğini almış bulunuyoruz.

OZAN TÜRE – CLOUDTEAM GENEL MÜDÜRÜ

CRM çözümlerinizi tercih eden müşterilerinizin iş hacimlerinde nasıl bir gelişme oluyor?

F.V: Salesforce.com her yıl müşterilerine bağımsız araştırma kurumlarınca anketler yaptırarak Salesforce çözümlerini kullanarak kazanımlarının neler olduğunu analiz ediyor. Bu raporları tüm detayları ile müşterileri ile de paylaşıyor. Kazanımlar ile ilgili belli başlı birkaç ölçüme değinmek istiyorum. Satış departmanında yüzde 27 gelir artışı, satış ekiplerinin verimliliğinde yüzde 35 artış, kazanım oranında yüzde 27 artış sağlandı. Ayrıca satış tahmininde doğruluk artışı yüzde 44, duyumdan satışa dönüş oranında artış yüzde 35 oldu. Servis maliyetlerinde yüzde 31 azalma sağlandı. Müşteri bağlılığında yüzde 35, çağrı merkezi çalışanları verimliliğinde yüzde 37, müşteri memnuniyetinde yüzde 36 artış sağlanabiliyor. Ayrıca servis çözümlerinin yüzde 43 düzeyinde hızlandığı da raporlanmıştır. Birlikte çalıştığımız müşterilerimizde bizler de müşteri kazanımları ortalamaları üzerinden analiz yaparak, yatırımın geri dönüşüyle ilgili çalışmalar sunuyoruz.

Sizin ürünlerinizi tercih eden firmalar en çok hangi alanlarda tasarruf sağlıyor?

Salesforce.com çözümlerini tercih eden firmalar tüm çözümlerde her an güncel raporlar ve kumanda panelleri ile karar verme süreçlerinde hız artışı sağlarken, eskiden bu raporları hazırlayan çalışanların değer katan işlere odaklanmasından yararlanıyorlar. Satış tarafında kalifiye duyumlara odaklanarak daha hızlı satış kapama, doğru satış tahminleme, hızlı tekliflendirme ve sahada mobil çözümler sayesinde daha fazla ve etkin müşteri ziyareti sağlanmaktadır. Satış sonrası hizmetler tarafında ise ilk aramada vaka çözümünde artış, sosyal medya kanallarından vaka kabulü sayesinde yüksek müşteri memnuniyeti, çağrı merkezi operatörlerinde verim artışı, müşterilere self servis bilgi bankası, forum açarak basit sorunların vaka açılmadan çözümlenmesini ve müşteri topluluğunun oluşmasının sağlanması gibi kazanımlar elde ederek yalnızca tasarruf sağlamakla kalmayıp, müşteri memnuniyeti ve sadakatini önemli ölçüde artırmaktadırlar.

Şirket olarak önümüzdeki döneme yönelik yeni projeleriniz olacak mı? Hedefleriniz neler?

Şirket olarak hedefimiz verimlilik, maliyetlerde düşüş, gelir ve müşteri memnuniyeti artışı hedefleyen, daha yenilikçi yaklaşımlarla müşterilerine hizmet vermek ve ekiplerini daha donanımlı hale getirerek müşteriye daha iyi satış ve servis ile ulaşmak isteyen kurumsal segmentteki projeler.Ayrıca bu alanda Salesforce mevcut çözümleri ve Salesforce iş ortaklarının Appexchange pazar yerinde sunmakta olduğu çözümleri destekleyerek Türkiye’de bulut bilişimin yaygınlaşmasını, daha çok kurumun bulut bilişimin sunduğu imkanlardan faydalanmasını sağlamayı hedefliyoruz. Türkiye’de kurumsal firmaların maliyet odaklı olmak yerine kazanım odaklı olma yolundaki değişim sürecinde katma değeri yüksek projeler sunmaya devam edeceğiz.

Diğer haberler

Yazar Hakkında

Leave A Comment