• en
  • tr
CloudTeam – Salesforce.com Türkiye Yetkili Satıcısı

ING Bank: “Sosyal Medyayı Radian6 İle Takip Ediyoruz”

ING Bank: “Sosyal Medyayı Radian6 İle Takip Ediyoruz”

ING Bank, interneti etkin kullanan bankalar arasında başı çekiyor. Banka, inovasyon üzerine kurguladığı bankacılık stratejisi doğrultusunda ürün ve hizmetlerini dijital platformlara entegre ediyor. ING, son birkaç yıldır da sosyal medyayı etkili şekilde izlemek ve yönetmek için Salesforce’un Radian6 ürününü kullanıyor. ING Bank Dağıtım Kanalları, CRM ve İş Ortaklıkları Direktörü ALPER GÖKGÖZ, Radian6’nın günlük iş dinamiğinin ayrılmaz bir parçası olduğunu söylüyor ve “Bu ürünle 750 milyondan fazla sosyal medya kanalını tek bir platform üzerinden takip ediyoruz” diye konuşuyor.

ING Bank, Türkiye’nin önde gelen dijital bankalarından biri. Bankanın dijital bankacılıkta ilerleme hedefinde ise mevcut ve potansiyel müşterilerine daha hızlı ve kolay ulaşmak var. Bu doğrultuda banka, dijital alanda yatırımlarını hız kesmeden sürdürüyor. Yeni dönemde sosyal medyayı etkili izlemek ve yönetmek için Salesforce’un Radian6 ürününü kullanmaya başlaması da bu stratejinin bir parcası.

ING Bank Dağıtım Kanalları, CRM ve İş Ortaklıkları Direktörü Alper Gökgöz, sosyal medyanın bankacılık müşterilerinin düşünce, istek ve ihtiyaçlarını doğrudan dinlemek noktasında önemli bir kanal olduğunu söylüyor. Bu projede Salesforce’un Radian6 ürününü neden tercih ettiklerini ve projenin amaçlarını ise şöyle anlatıyor.

PROJENİN AMACI

“Sosyal medyayı etkili şekilde izleme ve yönetme anlayışımız doğrultusunda, farklı şirketlerle hayata geçirdiğimiz pilot projeler detaylı olarak incelendi.Bankamızın beklentilerinin ING Grubu tarafından birçok ülkede kullanılan Salesforce’un Radian6 ürünü ile karşılanmasına karar verildi. 2013 yılı Temmuz ayından itibaren gerek sosyal medya yönetimi ekiplerimiz gerek iş birimlerimiz için Radian6, günlük iş dinamiğimizin ayrılmaz bir parçası olarak kullanılmaya başlandı.

Sosyal medya kullanımı açısından Türkiye genç nüfusuyla aktif bir rol üstleniyor. Bu nedenle sosyal medyada etkin bir şekilde varlığımızı sürdürmek ve sosyal medya yönetimimiz ile ilgili işlemlerimizi kayıt altında tutmak öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor.

Bu kapsamda, Salesforce ile başlattığımız projemizde, sosyal medyada ING Bank hakkındaki yorumların anlık olarak izlenmesi, bankamız açısından sosyal medyada yer alan etkili kullanıcıların belirlenmesi, tek bir platform üzerinden kurumsal sosyal medya hesaplarımızın başarılı bir şekilde yönetilmesi ve sosyal medya analizlerinin hızlı ve doğru bir şekilde yapılabilmesi hedeflendi.

TEK PLATFORMDAN İZLEME

Salesforce ürünü olan Radian6; Facebook, Twitter, Youtube, haber siteleri ve bloglar gibi 750 milyondan fazla sosyal medya kanalını tek bir platform üzerinden gerçek zamanlı olarak takip etme imkanı sunuyor. Sosyal medyada takip edilmesini istediğimiz kelimeleri Salesforce’dan herhangi bir destek almadan kendimiz tanımlayabiliyoruz. Bu sayede, anlık değişimlere hızla uyum sağlayabiliyoruz. Sosyal medyada aratılacak kelimeleri kendi belirlediğimiz kurallara göre tanımlayabilmemiz büyük bir avantaj sağlıyor. Tanımlamalar için kelime sınırı olmaması sayesinde yaklaşık 500 kelime ve kuralla ING Bank hakkındaki sosyal medya kayıtlarına başarılı bir şekilde gerçek zamanlı olarak ulaşabiliyoruz.

Aynı zamanda, Radian6 ürünü sayesinde, kurumsal hesaplarımız aracılığıyla sosyal medya kullanıcılarımızla iletişim kurabiliyor, sosyal medyada paylaşacağımız içerikleri takvimimize önceden kaydediyor, paylaşım saati ve günü geldiğinde otomatik olarak paylaşımın gerçekleşmesini sağlıyoruz.

Ayrıca, tüm bu iletişimlerin detaylı bilgilerini sistemde kayıt altında tutabiliyoruz. Ek olarak kullanıcı bazlı yetkilendirmeler ile sosyal medyada hatalı içerik paylaşma riskini minimum düzeyde tutuyoruz.

Salesforce’un konusundaki deneyimi, Radian6 ürününü her geçen gün daha da geliştirmeye yönelik takip ettiği yol haritalarıyla müşteri beklentilerini karşılamaya yönelik işbirlikçi yaklaşımı ve ING Grubu tarafından birçok ülkede de bu ürünün kullanılması gibi nedenler bankamız tarafından Salesforce’un tercih edilmesinde etkili oldu.

RADIAN6 KULLANAN ŞİRKETLERİN SAĞLADIĞI FAYDALAR

  • Kendi markalarıyla ilgili paylaşımları dinleme başarılarında yüzde 94 artış
  • Rakiple ilgili bilgi edinme ve bu bilgileri etkin kullanmada yüzde 84 gelişme
  • Pazarlama kampanyası etkinliğinde yüzde 54 artış
  • Sosyal medya kaynaklı satışlarda yüzde 42 artış
  • Müşteri hizmetleri sunma maliyetinde yüzde 42 azalma
  • Ürüne yönelik araştırma geliştirme imkanlarında yüzde 64 gelişme

MARKALAR İÇİN BULUNMAZ FIRSAT

EN GÜÇLÜ DİNLEME ARACI Radian6, 27 dilde 750 milyondan fazla mecrayı dinleyebilen dünyanın en güçlü sosyal medya dinleme aracı. Bu kadar yoğun bilgiye hızla ulaşmak markalar için bulunmaz bir fırsat. Üstelik Radian6 sadece sosyal medya dinlemeleri için kullanılan bir ürün değil. Aynı zamanda sosyal hesap yönetimi ve etkileşime geçme gibi özellikleriyle de öne çıkan bir ürün.

YENİLİKLERE AÇIK ING Bank, sosyal medyanın öneminin farkında olmanın yanında onu güçlü bir şekilde kullanan ve yeniliklere çok açık bir banka. Projenin her döneminde beklentileri netlik içinde ve ileri görüşlü oldu. Bunun sonucunda ortaya çok güzel bir iş çıkardık. Radian6’nın her yeniliğine en kısa sürede ayak uydurmalarıyla yakaladıkları başarıya tanık olmak, bizim için gurur verici. Böylesine önemli ve güçlü ulus ötesi bir markayla çalışmak bizi çok mutlu ediyor.

NAZLICAN SARAÇOĞLU / SOSYAL MEDYA ÇÖZÜMLERİ DANIŞMANI

Yazar Hakkında

Leave A Comment